Nedläggning av byskolor i Lycksele kommun

Hej på er. Det har inte varit en glädjens dag idag om man säger så. Det har beslutats att alla fyra byaskolor som finns kvar inom Lycksele kommun ska läggas ned. Jag är så fruktansvärt upprörd, bor själv i en by och har själv gått på Umgransele skola och det är jag så glad över att jag har fått göra. Det är speciellt att gå i en byskola man kommer varandra så nära eftersom man inte är så många och man får en otrolig gemenskap. 

Det här ska ju dock gå igenom fullmäktige innan det är klart så det är bara att kriga på! Föräldrarna i byarna lägger ned otroligt mycket jobb och kämpar verkligen för att de ska få vara kvar. Om det här går igenom så kommer ingenting att bli sig likt. Det är så fruktansvärt tråkigt! Jag förstår inte hur de tänker, om de ens tänker, man börjar ju fundera. 
 
Kan även avslöja att talet jag ska hålla på svenskan imorgon kommer att handla om just detta. Det här är något jag brinner för så då var det en självklarhet för mig att mitt argumenterande tal ska handla om detta. 

Jag är fruktansvärt besviken på de som har tagit det här beslutet. De gör ett otroligt stort misstag. 


Allmänt | Lycksele, Nedläggning, av, byskolor, kommun | |
#1 - - Alma:

usch det är så himla tråkigt när de gör så!! Har också gått på en byaskola och det är ju något av det mysigaste och bästa som finns!

Svar: Ja verkligen! Men vi kommer att kämpa in i det sista för att de ska få vara kvar. Ja det är det!
Anna Laula